Archive
- Juni 2015 (1)
- Mai 2015 (1)
- April 2015 (2)
- März 2015 (4)
- Juni 2014 (13)
- Juni 2013 (4)
- August 2010 (6)
- Juni 2010 (1)
- März 2010 (3)
- Februar 2010 (1)
- Januar 2010 (28)
- Dezember 2009 (5)
- November 2009 (8)
- Oktober 2009 (8)
Monatsarchive: Juni 2014
Le Mans 2014: LMP2: Topspeed
Slightly different topspeeds and nobody is surprsied that the newer machines were the quickest. I’ve to correct myself after a hint of Sam Collins and a fresh look, the Orecas in general were the fastest, except of the TDS-Ligier. A … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24, LMP2
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: LMP2: Topspeed
Le Mans 2014: LMP2: Laptimes
My apologies for doing such slim analysis this year. Unfortunatlely I don’t make money with such things and am quite busy at the moment in my regular job. The pictures below shows nicely a group of cars with very similar … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24, LMP2
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: LMP2: Laptimes
Le Mans 2014: GTEpro: Gap to Ferrari #51
When you put the gap between the winning Ferrari #51 and the other cars into a chart, you can see how close the battle was at the beginning of the race until one after the another got problems. But it … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, GTEpro, Le Mans, LM24
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: GTEpro: Gap to Ferrari #51
Le Mans 2014: GTEpro: Pitstops and Stint length
I choose the quickest car of each manufacturer for this chart and it seems that all were able to do 14 laps per stint, only Corvette had to switch between 13 and 14 laps, while Porsche clearly shows their fuel … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: GTEpro: Pitstops and Stint length
Le Mans 2014: GTEpro: Topspeed spread
This chart surprised me a little. The cars were almost equaliy quick – the difference was just between 2 or 4 km/h. If I had to sort the cars, I would say Ferrari quickest, followed by Corvette and Porsche with … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: GTEpro: Topspeed spread
Le Mans 2014: GTEpro: laptimes
For now, leaving LMP1 behind, maybe I will bring some more later. GTEpro was fascinating to watch. Nice battles there and the #79 Porsche had only two drivers. A quick look at the laptimes shows, that the Aston Martin #97 … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: GTEpro: laptimes
Le Mans 2014: LMP1: Drivers
In Le Mans teammates should be the best budies and together they should be the best unit. Take one driver out and put the next one in and you can be confident that he brings the car home in one … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24, LMP1
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: LMP1: Drivers
Le Mans 2014: LMP1: Who drove the most?
Who had to work the most for the money in the factory cars.
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24, LMP1
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: LMP1: Who drove the most?
Le Mans 2014: LMP1: Topspeed spread
Another interesting fact is the topspeed in Le Mans. In the past the most significant parameter, it changed a bit over the ears. Remember the question for the „Langheck“ or „Kurzheck“ Porsche 962 when the chicanes were build. But Topspeed … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24, LMP1
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: LMP1: Topspeed spread
Le Mans 2014: LMP1: Gaps between the winning Audi #2 and the competitors
This graph shows the gaps between the winning Audi #2 and the other factory LMP1 cars. How to read this? Negative values mean the car is infront of the Audi #2, positive they are behind. The little ripple come from … Weiterlesen
Veröffentlicht unter Motorsport Analyse
Verschlagwortet mit 24 Heures du Mans, 24h, FIA WEC, Le Mans, LM24, LMP1
Kommentare deaktiviert für Le Mans 2014: LMP1: Gaps between the winning Audi #2 and the competitors